domenica 15 gennaio 2012

EMINESCU SA NE JUDECE - IN MEMORIA POETULUI


         M-am gandit sa scriu un gand, un vers de al lui Eminescu, astazi cand, daca suntem romani, trebuie sa ne aducem aminte ca s-a nascut geniul, poetul nepereche. La 15 ianuarie 1850, se naste cel care cu poezia sa, a leganat generatii pe valurile iubirii, a creat poezia patriotica fara ca cineva sa ii impuna acest lucru, cum se facea in timpul dictaturii. Dar se pare ca "vreme trece, vreme vine"......si tot mai multi uita de aceasta inegalabila valoare romaneasca. Oare cati din generatiile de astazi, stiu macar versurile unei poezii din capodoperele lui Eminescu ?
         Cu tristete insa, astazi am remarcat, cand cautam ceva inedit despre Eminescu, ca poezia sa a devenit stilul bataii de joc al altora, nu vreau sa postez nimic din cele ce am vazut doar ca titlu pe internet, pentru ca asta ar insemna sa ma aseman lor. Dar ca o replica la tot ceea ce am vazut, poate ar fi potrivit sa reascultam Doina si Aldea Teodorovici cu "Eminescu sa ne judece", versuri Grigore Vieru:




La zidirea soarelui se ştie,
Cerul a muncit o veşnicie,
Noi, muncim întocmai, ne-am ales cu,
Ne-am ales cu domnul Eminescu,
Domnul cel de pasăre măiastră,
Domnul cel de nemurire a noastră
Eminescu.

Refren:
Suntem în cuvânt şi-n toate
Floare de latinitate
Sub un cer cu stele sudice.
De avem sau nu dreptate,
De avem sau nu dreptate,
Eminescu să ne judece.

Mi-l furară, Doamne, adineauri
Pe înaltul domn cu tot cu lauri,
Mă uscam de dor, în piept cu plânsul
Nu ştiam că dor mi-era de dânsul ,
Nu ştiam că doina mi-o furară
Cu străvechea şi frumoasa ţară -
Eminescu.

Refren:
Suntem în cuvânt şi-n toate
Floare de latinitate
Sub un cer cu stele sudice.
De avem sau nu dreptate,
De avem sau nu dreptate,
Eminescu să ne judece.

Acum am şi eu pe lume parte:
Pot îmbrăţişa maiastra-ţi carte,
Ştiu că frate-mi eşti şi mi-eşti părinte,
Acum nimeni nu mă poate minte.
Bine ai venit în casa noastră,
Neamule, tu floarea mea albastră
Eminescu.

Refren:
Suntem în cuvânt şi-n toate
Floare de latinitate
Sub un cer cu stele sudice.
De avem sau nu dreptate,
De avem sau nu dreptate,
Emïnescu să ne judece.

Nessun commento:

Posta un commento